9-sinf informatika 1-chorak Aprel 29, 2021Aprel 30, 2021 da chop etilgan InfoMaster tomonidan 9-sinf informatika 1-chorak ga fikr bildirilmagan. 22 OMAD YOR BO'LSIN! 9-sinf Informatika 1-chorak Testni Mamadoliyev Diyorbek tayyorladi. 1 / 25 Inkor amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 3 B) 2 C) 1 D) 4 2 / 25 Biror shart yoki usul bilan bog'lanmagan hamda faqat bir holatni ifodalovchi mulohazalar............deyiladi. A) yuqori darajalio mulohazalar B) sodda mulohazalar C) murakkab mulohazalar D) ko'p mulohazalar 3 / 25 Sodda mulohazalarning yig‘indisi deb qanday mulohazaga aytiladi? A) Ikkita sodda mulohazaning “va” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga B) Ikkita sodda mulohazaning “yoki” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga C) implikatsiyasi D) Bеrilgаn А mulоhаzаga “emas” shaklidagi to‘liqsiz fe’lni qo‘shish orqali hosil qilingan yangi mulohazaga 4 / 25 Ekvivalensiya amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 5 / 25 Mantiq faning turlari to'g'ri ko'rsatilgan qator? A) formal mantiq, dialektik mantiq va matematik mantiq B) formal va aniq mantiq C) sratik va formal mantiq D) aniq, formal va dinamik mantiq 6 / 25 Konyuksiya-... A) lotinch so'z bo'lib to'ldiraman degan ma'noni anglatadi B) ingilzcha so'z bo'lib bog'layman degan ma'noni anglatadi C) lotincha so'z bo'lib bog'layman degan ma'noni anglatadi D) lotincha so'z bo'lib ajrataman degan ma'noni anglatadi 7 / 25 Dizyunktor – yig‘uvchi sxеmalarni belgilang. 1.2. 3. 4.5. 6. A) 4,5 B) 5,6 C) 1,4 D) 1,3 8 / 25 Istalgan mulohaza qanday mantiqiy qiymatni qabul qilishi mumkin? A) 2 ta, rost va bo'lishi mumkin B) 1 ta, yo'g'on C) 2ta , rost va yolg'on D) 1 ta, rost 9 / 25 Sodda mulohazalar qanday yasaladi? A) qismlarga ajratilmaydigan, biror shart yoki usul bilan bog‘lanmagan hamda faqat bitta holatni ifodalovchi mulohazalardir. B) “va”, “yoki” kabi bog‘lovchilar, “emas” shaklidagi ko‘makchilar yordamida hosil qilingan mulohazalardir. C) Kompyuter qurilmalari orqali D) Ko'paytirish jadvali orqali 10 / 25 Mantiqiy qo‘shish amaliga mos rostlik jadvali toping. 1. 2.3. 4. A) 3 B) 1 C) 4 D) 2 11 / 25 Dizyunktor amali bu-... A) (“YOKI” mantiqiy elementi) mantiqiy qo‘shishni amalga oshiradi; B) Mantiqiy amalga mos kelmaydi C) (“VA” mantiqiy elementi) mantiqiy ko‘payishni amalga oshiradi; D) (“EMAS” mantiqiy elementi) rad etishni amalga oshiradi. 12 / 25 A=rost; B=yolg'on bo'lsa, quyidagilardan qaysi birining natijasi «yolg‘on» bo'ladi? A) ¬A˅¬B B) ¬(A˄B) C) ¬(A˅B) D) A˄¬B 13 / 25 Ushbu mantiqiy sxemaning natijasi YOLG'ON bo'lsa, mos ravishda p, q va r ning qiymatlarini toping. A) 1;0;1 B) 0;0;0 C) 0;1;0 D) 1;0;0 14 / 25 Ikkita A va B sodda mulohaza bir paytda rost bo‘lgandagina rost bo‘ladigan yangi (murakkab) mulohazani hosil qilish amali.... deb ataladi. A) implikatsiyasi B) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali C) inversiya (lot. inversio – to‘ntaraman) – mantiqiy inkor amali D) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali 15 / 25 Sodda mulohazalarning inkori deb qanday mulohazaga aytiladi? A) Ikkita sodda mulohazaning “va” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga B) Bеrilgаn А mulоhаzаga “emas” shaklidagi to‘liqsiz fe’lni qo‘shish orqali hosil qilingan yangi mulohazaga C) implikatsiyasi D) Ikkita sodda mulohazaning “yoki” bog‘lovchisi orqali bog‘lanishidan hosil bo‘lgan yangi mulohazaga 16 / 25 Dizyunsiya-... A) lotinch so'z bo'lib to'ldiraman degan ma'noni anglatadi B) lotincha so'z bo'lib ajrataman degan ma'noni anglatadi C) ingilzcha so'z bo'lib ajrataman degan ma'noni anglatadi D) lotincha so'z bo'lib bog'layman degan ma'noni anglatadi 17 / 25 Mantiq fani necha turga bo'linadi ? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 18 / 25 Matematik mantiq .. A) tatik voqelikga oid bo‘lib, tafakkur strukturasini fikrning aniq mazmuni va taraqqiyotidan chetlashgan holda, nisbatan mustaqil ravishda o‘rganadi. B) tafakkurni matematik usullar yordamida tadqiq etadi. C) dinamik voqelikga oid bo‘lib, tafakkurni uning mazmuni va shakli yaxlitligi hamda rivojlanishi orqali o‘rganadi. D) barcha javoblar to'g'ri 19 / 25 Invertor amali bu-... A) (“EMAS” mantiqiy elementi) rad etishni amalga oshiradi. B) (“VA” mantiqiy elementi) mantiqiy ko‘payishni amalga oshiradi; C) Mantiqiy amalga mos kelmaydi D) (“YOKI” mantiqiy elementi) mantiqiy qo‘shishni amalga oshiradi; 20 / 25 A mulohaza rost, B mulohaza yolg‘on bo‘lgandagina yolg‘on, qolgan holatlarda rost bo‘ladigan mulohazaga A hamda B mulohazalarning .... deyiladi. A) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali B) ekvivalensiyasi C) implikatsiyasi D) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali 21 / 25 A mulohazani qiymati rost bo‘lganda yolg‘on, yolg‘on bo‘lganda rost qiymatga o‘zgartira oladigan amalga .... deb ataladi. A) implikatsiyasi B) konyunksiya (lot. conjunctio – bog‘layman) – mantiqiy ko‘paytirish amali C) inversiya (lot. inversio – to‘ntaraman) – mantiqiy inkor amali D) dizyunksiya (lot. disjunctio – farqlayman, ajrataman) – mantiqiy qo‘shish amali 22 / 25 Murakkab mulohazalar qanday yasaladi? A) Ko'paytirish jadvali orqali B) qismlarga ajratilmaydigan, biror shart yoki usul bilan bog‘lanmagan hamda faqat bitta holatni ifodalovchi mulohazalardir. C) “va”, “yoki” kabi bog‘lovchilar, “emas” shaklidagi ko‘makchilar yordamida hosil qilingan mulohazalardir. D) Kompyuter qurilmalari orqali 23 / 25 Konyunktor – mos tushish sxеmalarni belgilang. 1.2. 3. 4.5. 6. A) 6,1 B) 6,4 C) 3,5 D) 1,2 24 / 25 Mantiq -...... A) atamasi qadimgi yunoncha λογικος – “fikrlash ilmi” atamasiga mos keladi va “so‘z”, “fikr”, “mulohaza”, “nutq”, “aql” degan ma’nolarni anglatib, bilish jarayoni bilan uzviy bog‘liqdir. B) To'g'ri javob yo'q. C) axborotlar ustida amallar bajaradigan fan. D) narsa yoki hodisalarning xususiyatini anglatuvchi fan 25 / 25 Mantiqiy ko‘paytirish amaliga mos rostlik jadvali toping. 1.2. 3. 4. A) 2 B) 3 C) 1 D) 4 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni 86%-100% 5 baho 71%-85% 4 baho 56%-70% 3 baho 55% va kamiga 2 baho Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Informatika choraklik