Boshlang’ich sinf №11 Mart 22, 2022Mart 22, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Boshlang’ich sinf №11 ga fikr bildirilmagan. 0% 16 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Boshlang'ich sinf attestatsiya №11 Ma'rifat gazetasi test savollari DIQQAT! Endi siz o'z bilmingizni sinab ko'rish bilan birga sertifikatga ham ega bo'lishingiz mumkin. Sertifikat olish uchun barcha ma'lumotlarni to'g'ri kiriting! e-mail manzilini to'g'ri kriting, barcha ma'lumotlar sizga yuboriladi. Testda 76% va undan yuqori natija oling va sertifikatni yuklab oling. 1 / 40 Sharbat 2 xil mevadan tayyorlanadi. Berilgan mevalardan necha xil sharbat tayyorlash mumkin? A) 2 B) 6 C) 4 D) 3 2 / 40 962707 sonida nechta ming bor? A) 9627 B) 96 C) 962 D) To’g’ri javob yo’q 3 / 40 Uran sayyorasining nechta tabiiy yo'ldoshi bor? A) 60 ta B) 67 ta C) 38 ta D) 27 ta 4 / 40 " Yolg'onchining izza bo'lishi " hikoyasida qaysi ulug' alloma qatnashgan? A) Ibn Sino B) A. Temur C) Alisher Navoiy D) Mirzo Ulug'bek 5 / 40 Berilgan sonlarning eng kattasini hisoblovchi funksiyani toping A) СЧЁТЕСЛИ B) МИН C) СРЗНАЧ D) МАКС 6 / 40 Vali tomorqani 12 soatda, Ali 4 soatda chopadi. Ikkisi birga chopsa qancha vaqt ketadi? A) 3 soat B) 5 soat C) 4 soat D) 6 soat 7 / 40 Yangi tug'ilgan chaqaloqlar bir minutda necha martagacha nafas oladilar? A) 16-18 marta B) 20-25 marta C) 40-45 marta D) 30-45 marta 8 / 40 Tukdan parda yuzida, Pishar o'lkam kuzida . Xushbo'y hidi, tillarang, Ko'ngil uchun bir qarang. Using topishmoq qaysi matnda berilgan? A) TJY B) Oltin kuz C) Kuz hayajonlari D) Kuz ko'rinishlari 9 / 40 Matematika fanini o'qitishning negizini nima tashkil etadi? A) Misollar B) Tenglamalar C) Taqqoslashlar D) Masalala 10 / 40 Kvadrat cm - bu A) to’g’ri javob yo’q B) Tomonlari uzunligi yig'indisi C) Tomonlari uzunligi 1 cm bo’lgan kvadratning yuzi 1 cm 2 D) Tomonlari uzunligi yig'indisi 1 cm bo’lgan to’rtburchak 1 cm 2 11 / 40 Boshlang'ich sinflarda qaysi so’z turkumi o’rganilmaydi? A) Ravish B) Morfema C) Kishilik olmoshlari D) to’g’ri javob yo’q 12 / 40 Noma'lum bo‘luvchi qanday topiladi? A) Bo`linuvchi bo`linmaga bo`linadi. B) Bo`linuvchi bo`linmaga ko‘paytiriladi C) Bo`luvchi bolinuvchiga kopaytiriladi D) Ko`paytuvchi bo`linuvchiga bo`linadi 13 / 40 Matematika fani dasturi bo’yicha 2-4- sinflarda nimalar o’rgstiladi? A) to’g’ri javob yo’q B) 100 ichida ,1000 ichida va ko’p xonali sonlar og'zaki va yozma raqamlash C) Barchasi D) Arifmetik amallar bajarish,komponentlarning nomlarini o’rgatish 14 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qanday metodlar qo‘llaniladi? A) Badiiy o‘qish, tez o‘qish, izlanish metodi B) Izlanish, to‘g‘ri o‘qish, tez o‘qish C) Izohli o‘qish, ifodali o‘qish, badiiy o‘qish, izlanish metodi D) Ifodali o‘qish, to‘g‘ri o‘qish, 15 / 40 Morfema necha turga bo’linadi? A) 3 B) 4 C) 5 D) 2 16 / 40 O’zbek tilining izohli lug'atida qancha va so’z birikmasi bor? A) 80 mingdan ortiq B) 8000 dan ortiq C) to’g’ri javob yo’q D) 6890 17 / 40 Bog'lanishli nutq bu- logik va grammatik qoidalar asosida tuzilgan ,mustaqil tugallangan va o’zaro bog'langan ma'noli qism . A) To’g'ri B) Noto’gri 18 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. B) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini.... C) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... D) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... 19 / 40 Birinchi o’nlikni o’rganishda nimalarni o’zlashtirib olish nazarda tutiladi? A) Predmetlarni aniqlash B) Guruhlashni haqidagi bilim ,malakani egallash C) to’g’ri javob yo’q D) Voqealikni anglash 20 / 40 Matematika o'qitish metodikasi haqidagi tushuncha birinchi bo'lib kimning qaysi asarida bayon qilingan? A) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa C) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars 21 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida D) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 22 / 40 Insho yahlili va xatolar ustida. ishlash uchun qancha vaqt ajratiladi? A) Barchasi B) Ona tili darsining 2- qismidan 15-25 daqiqa vaqt ajratiladi C) O’qituvchi 2 kun ichida tekshiradi D) Tekshirilgan insholar yuzasidan yakuniy mashg'ulot o’tkaziladi 23 / 40 2-sinf o‘quvchilarining o‘qish malakasi qaysi bosqichga to‘g‘ri keladi? A) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish malakasi shakllanadi B) Bo‘g‘inlab sidirg‘a o‘qishga C) So‘zlarni butunicha sidirg‘a o‘qish ko‘nikmasi to‘la shakllanadi. D) Bo‘g‘inlamay sidirg‘a o‘qishga 24 / 40 Boshlang‘ich sinf o‘qish darslarida qaysi o‘qish turlaridan foydalaniladi? A) Izohli o‘qish, badiiy o‘qish, to‘g‘ri o‘qish B) Ovozli o‘qish, ichda o‘qish, shivirlab o‘qish C) Ifodali o‘qish, ongli o‘qish, tez o‘qish D) barcha javoblar to’g’ri 25 / 40 Tilimizda nechta shaxs bor? A) 2 B) 3 C) 5 D) 1 26 / 40 Insho yozish darsining asosiy bosqichlarini aniqlang. A) 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars,ayrim vaqtlarda ikki darsgacha ajratiladi B) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, zarur bo‘lib qolsa,ikkinchi darsdan 15—20 daqiqa C) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir darsdan 15—20 daqiqa, 3—4-sinflarda bir yoki bir yarim dars D) Insho yozish uchun 2-sinfda odatda bir dars, 3—4-sinflarda ikki darsgacha ajratiladi 27 / 40 Bittalab va guruhlab sanash ,100 ichida sonlarni yozish va o’qish ,bir xonali va ikki xonali son tushunchasi qaysi konsentrning vazifasi? A) 1000 ichida sonlarni raqamlash konsentrida B) 100 ichida sonlarni raqamlash konsentrida C) Ko’p xonali sonlarni raqamlash konsentrida D) 10 ichida sonlarni raqamlash konsentrida 28 / 40 Vaqtda doir tasavvurlarni tarkib toptirishda sutka,soat, minut nima yordamida amalga oshiriladi? A) Tabel kalendar yordamida B) Soat maketi yordamida C) to’g’ri javob yo’q D) Ko’rgazmali metodlar,og'zaki metodlar yordamida 29 / 40 Yuza o’lchov birliklari qanday usulda o’rgatiladi? A) Og'zaki bayonlar,ko’rgazmalar yordamida B) Formulalar ishlab chiqiladi C) to’g’ri javob yo’q D) Yuz o’lchov birligi sifatida birlik kvadratning yuzi qabul qilinadi 30 / 40 Tinish belgilari yig'indidi bu.....? A) So’z va gaplar orasidagi belgilar B) to’g’ri javob yo’q C) Punktuasiya D) Punktuasiya tinish belgilarining ishlatilishi haqidagi qoidalar yig'indisi 31 / 40 Boshlang‘ich sinf ona tili o‘qitishning metodikasining vazifalari nimalardan iborat? A) o'qish va yozuvdan bilim va ko'nikmalarning shakllanishi jarayonini.... B) boshlang'ich sinflarda ona tili kursining mazmuni, hajmi va mavjud tizimini..... C) ona tilidan beriladigan o'quv materialini o'quvchilar aniq tushunishiva puxta o'zlashtirishiga... D) ona tilini o'rgatish bilan bog'liq holda maktablar oldiga qo'yilgan tarbiyaviy vazifalarni.. 32 / 40 Ko’p xonali sonlarni raqamlashga o’rgatishning 1- bosqichi qanday? A) Sinflarga ajratish B) Tayyorgarlik ishi C) to’g’ri javob yo’q D) Asosiy davr 33 / 40 Kelishiklar qanday kategoriya sanaladi? A) Uslubiy B) Morfologik C) to’g’ri javob yo’q D) Sintaktik 34 / 40 Nutqiy xatolar necha turga ajratiladi? A) 5 B) 3 C) 4 D) 2 35 / 40 Boshlangich sinflarda o’rganiladigan ko’pgina she'rlarni tahlil qilib ,ifodali o’qish mashq qilingach ,o’quvchilarga qanday vazifa beriladi? A) Ifodali o’qish B) Ifodali yod aytib berish C) to’g’ri javob yo’q D) Ma'nosini izohlash 36 / 40 Epigraf nima? A) Asar yoki hikoyani asosiy ma'nosini ochib beruvchi vosita hisoblanadi. B) Asar so‘ngida matn yuzasidan berilgan topshiriqlarni bajarish C) Asar yoki hikoyaning qisqacha mazmuni D) O‘ziga xos murakkab ish turi bo‘lib, manzarani so‘z yordamida aniq bayon qilish. 37 / 40 Boshlang’ich sinf ona tili o’qitish metodikasining vazifasi qaysi qatorda berilgan? A) Nimanio’qitishkerak?Qanday o’qitishkerak?Negahuddimana shundayo’qitishkerak?savollariga javob beradi B) Boshlang’ich sinf o’quvchilarining nutqini o’stiradi. C) Amaliy fan sifatida o’quvchiga ta’lim va tarbiya berish vazifasini bajaradi D) O’quvchilar og’zaki va yozma nutqining to’g’ri shakllanishiga g’amxo’rlik qiladi. 38 / 40 Ta'limiy diktantlar tashkil etish va bajarilish shartiga ko’ra necha turga bo’linadi? A) 8 B) 5 C) 2 D) 4 39 / 40 Vaqt o‘zgarmas bo'lganda tezlik bilan masofa orasida qanday proporsional bog'lanish bo'ladi? A) O'zgarmas B) Teng kuchli C) Teskari proporsional D) To'g'ri proporsional 40 / 40 Analiz deb nimaga aytamiz? A) Xususiydan umumiyga qarab boradigan xulosadir B) Umumiy qoidalardan xususiy misollarga va konkret qoidalarga o'tishdir. C) Predmetlar yoki hodisalar orasida bog‘lanishlar o‘rnatishga yo‘naltirilgan tafakkur usuli D) Butunni uning tashkil etuvchi qismlariga ajratishga yo‘naltirilgan fikrlash usuli 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Boshlang'ich sinf