Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 196 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 Bolalarga bag’ishlangan «Yoriltosh» operasining muallifi kim? A) B.giyenko B) S.boboyev C) S.yudakov D) N.varelas 2 / 40 Qo’shiq bandi odatda necha misradan iborat? A) Olti she’riy misradan B) Ikki she’riy misradan C) To’rt she’riy misradan D) Besh she’riy misradan 3 / 40 Tonika uchtovushligi qaychi pog’onadan tuziladi? A) III pog’onadan B) IV pog’onadan C) I pog’onadan D) I I pog’onadan 4 / 40 Xorazm dostonchiligi boshqa voha dostonchiligidan nimasi bilan farq qiladi? A) Yumuq va ochiq ovoz uslubida kuylash B) Bo’g’iq ovoz uslubida kuylash C) Ochiq va bo’g’iq ovoz uslubida kuylash D) Ochiq ovoz uslubida kuychan kuylash 5 / 40 Tenor qanday ovoz? A) Ayollar tovushiga yaqin ovoz B) Erkaklarning o’rtacha ovozi C) erkaklarning past ovozi D) Erkaklarning yuqori ovozi 6 / 40 Metr deb nimaga aytiladi? A) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga B) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga C) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga D) Kuchli va kuchsiz hissalarning tekis almashinib turishiga 7 / 40 «Kitob al-musiq al-kabir» (Musiqa haqida katta kitob) mashhur asarning muallifi kim? A) S.urmaviy B) A.forobiy C) Ibn sino D) Darvish ali 8 / 40 Engarmonik teng tovushlar deb nimaga aytiladi? A) Bir-biriga qo’shilmaydigan tovushlarga B) Jarangli tovushlarga C) Bir-biriga ohangdosh tovushlarga D) Eshitishi bir xil, nomi har xil tovushlarga 9 / 40 Tabiiy minor tovush qator oralig’ini ko’rsating? A) 1t,1t,0,5t,1t,1t,1t,0,5t B) 1t,1t,0,5t,1t,0,5t,1t,1t C) 1t,0,5t,1t,1t,0,5t,1t,1t D) 0,5t,1t,0,5t,1t,1t,1t,1t 10 / 40 O’n ikki maqom asosan qaysi cholg’u asbobida ijro etilgan? A) Ud. B) Tanbur. C) G’ijjak. D) Barbat. 11 / 40 Septakkordning birinchi aylanmasi qanday nomlanadi? A) Sekstakkord B) Kvartsekstak-kord C) Kvintsekstak-kord D) Sekundakkord 12 / 40 “Jarchi”, “darakchi” yoki “xabarchi” ohanglari qaysi aytimlar tarkibiga kiradi? A) Diniy marosim aytimlari B) Mavsumiy marosim aytimlari C) Oilaviy marosim aytimlari D) Mehnat jarayoni bilan bog’liq aytimlar 13 / 40 Farg’ona-Toshkent musiqa an’anasini tashkil qiluvchi ansamblni asosan qaysi cholg’ular tashkil etadi ko’rsating? A) G’ijjak, tanbur B) Rubob, nay C) Tanbur, dutor D) Dutor, doira 14 / 40 Bulardan qaysi biri epik ashulalarni tashkil etadi? A) Ul parivash, ulkun janon, nigoh aylay B) Noma yozmading, yor vasli, aylading C) Bir kelsin, omonyor, shafoat D) Go’ro’g’li, alpomish, ravshanxon 15 / 40 “Mirzodavlat”, “Qashqarcha”, “Gul o’yin”, “Nori-norim”, “Jonon” kabi raqs kuylari qaysi guruhga mansub? A) Ikkinchi B) Birinchi C) To’rtinchi D) Uchinchi 16 / 40 Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) Ko’rgazmali o’qitish metodi C) amaliy metodi D) O’yin metodi 17 / 40 Zarbli cholg’ular guruhiga kiruvchi teri qoplamali cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Qoshiq, nog’ora B) Safoil, doira C) Doira, nog’ora D) Nog’ora, safoil 18 / 40 Damli cholg’ular guruhiga kiruvchi naypachoqli puflama cholg’ular gurihini ko’rsating? A) Surnay, cho’pon nay, nay, changqobuz B) Sibiziq, karnay, surnay, nay C) Qo’shnay, bo’lamon, sibiziq, surnay D) Changqobuz, cho’pon nay, qo’shnay, karnay 19 / 40 Xo’sh-xo’sh aytimi qaysi qo’shiqlar tarkibiga kiradi? A) Dehqonchilik. B) San’atshunoslik C) Chorvachilik D) Hunarmandchilik 20 / 40 Birinchi o’zbek operasi «Bo’ron» ning muallifi kim? A) M.ashrafiy, vaselenko B) T.sodiqov C) S.yudakov D) T.jalilov 21 / 40 Bolalar folkloriga mansub janrlarni ko’rsating? A) Charx, Oblo baraka, Qilpillam B) Charx, Xo’sh- xo’sh, Yas.yusun C) Shoxmoylar, Sust xotin, Xo’p mayda D) “Boychechak”, “Chittigul”, “Tol popuki”. 22 / 40 Tovushlarning ko’tarilib, pasayish jarayoni nima deb ataladi? A) Pauza B) Alteratsiya C) Gamma D) Repriza 23 / 40 Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar guruhini qaysi janrlar tashkil etadi? A) Yalla, kelin salom, terma, lapar. B) Qo’shiq, terma, lapar, yalla. C) Yor-yor, terma, alla, yalla. D) Lapar, kelin salom, churiya, terma. 24 / 40 CHolg’u va vokal musiqa asosiy o’rinni egallagan janr… A) Kantata B) Musiqali drama C) Oratoriya D) Operetta 25 / 40 Diniy- e’tiqod bilan bog’liq kuy-ohang marosim aytimlari guruhini ko’rsating? A) Segoh, saqiyl, peshrav, yassaviyxonlik, mashrabxonlik, navoiy xonlik B) Yassaviyxonlik, navro’zi bayotiy, zavuliy, kunlarim, buzrug mashrabxonlik C) Yo, ramazon, zikr, munojot, yassaviyxonlik, navoiyxonlik, mashrabxonlik D) Zikr, xonaqoi navo, mo’hur, peshrav, navro’zi ajam, munojot 26 / 40 Lapar aytimlari qaysi kuy-qo’shiqlar tarkibiga kiradi? A) Mavsumiy marosim qo’shiqlari B) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar C) Diniy mavzuli kuy-aytimlar D) Oilaviy marosim aytimlari 27 / 40 Mumtoz musiqa tarkibi necha xil shakldan iborat? A) 2 xil. Mumtoz ashula, vokal yo’li B) 3 xil cholg’u musiqasi, ashula va kalassik raqs yo’li C) 3 xil. Vokal ijro, maqom va ashula yo’li D) 2 xil. Cholg’u musiqasi va ashula yo’li 28 / 40 Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida B) To’garak va xor shaklida C) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida D) Ommaviy va to’garak shakllarida 29 / 40 Ritm deb nimaga aytiladi? A) Kuchlim va kuchsiz hissalarni o’zaro bir tekis almashinib turishiga B) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga C) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga D) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga 30 / 40 Keltirilgan janrlardan qaysi biri teatrlashgan raqs va o’yinlar? A) Otashbozlik, Chillik o’yin, dorbozi B) Dorboz o’yin, duchava, charx C) Qo’g’irchoq o’yin, kema o’yin, dorboz o’yin D) Ot o’yin, kema o’yin, Otashbozlik. 31 / 40 Qaysi metod boshlangich sinflarda o’qituvchilarni musiqiy qobiliyatini, nutqini xotirasini, qiziqishini, psixologik-fiziologik xususichtlarini rivojlantiradi? A) Musiqa o’qitishning ogzaki metodi B) O’yin metodi C) amaliy metodi D) Ko’rgazmali o’qitish metodi 32 / 40 Maqom iborasi qaysi tildan olingan va u nima ma’noni anglatadi, musiqadachi? A) O’zbekcha,- Tovushqator. Musiqa istilohida esa sho’ba nomidir. B) Arabcha,- Istiqomat o’rni. Musiqa istilohida esa kuyning lad asosidir. C) Tojikcha,- Naxl. Musiqa istilohida esa kuyning avj qismidir D) Lotincha, - Ijod. Musiqa istilohida esa kuyning tuzilishidir. 33 / 40 Do-Sol tovushlari qaysi intervalni hosil qiladi? A) Kvarta B) Prima C) Sekunda D) Kvinta 34 / 40 Torli-urma cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Chang B) Qonun C) Qo’biz D) Sato 35 / 40 Soprano-qanday ovoz turiga kiradi? A) Xotin-qizlarning eng yuqori ovoz turiga B) Xotin-qizlarning o’rtacha ovoz turiga C) Bolalarninh eng past ovoz turiga D) Erkaklarning yo’g’on ovoz turiga 36 / 40 M.Toshmuhammedov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Toshkent-farg’ona B) Qashqadaryo-surxondaryo C) Buxoro-samarqand D) Xorazm 37 / 40 Vokal-simfonik musiqaning eng yirik janri qaysi? A) Qasida B) Oratoriya C) Opera D) Kantata 38 / 40 Katta ashula qaysi viloyatlarda shakllangan? A) Farg’ona va Toshkentda B) Buxoro va Samarqandda C) Qashqadaryo va Surxondaryoda D) Xorazmda 39 / 40 Farg’ona-Toshkent maqom ashula yo’llarining yirik namoyondalari kimlar? A) Shorahim shoumarov, mulla to’ychi toshmuhamedov, yunus rajabiy B) Hojixon boltayev, niyozjon xo’ja, rasul qori mamadaliyev C) Mardonqul avliyoqul o’g’li, abdulla nurali o’g’li, orifxon xotamov D) ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov, xamroqul qori 40 / 40 Ergash Jumanbulbul o’g’li, Po’lkan shoirlar qaysi viloyat dostonchilik an’analari namoyondalari? A) Surxandaryo-qashqadaryo B) Xorazm C) Buxoro, samarqand D) Toshkent 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya