Musiqa attestatsiya №1 Yanvar 14, 2022Yanvar 14, 2022 da chop etilgan InfoMaster tomonidan Musiqa attestatsiya №1 ga 11 fikr bildirilgan 0% 224 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940 OMAD YOR BO'LSIN! Musiqa fanidan attestatsiya savollari №1 1 / 40 Damli cholg’ular guruhiga kiruvchi labli –puflama cholg’ular guruhini ko’rsating? A) Cho’pon nay, nay B) Cho’pon nay, Surnay C) Sibiziq, Bo’lamon D) Qo’shnay, Bo’lamon 2 / 40 Raqs kuylari o’z xarakteri, tasviriy imkoniyatlariga ko’ra asosan necha guruhni tashkil etadi? A) Uch guruhni B) Besh guruhni C) To’rt guruhni D) Ikki guruhni 3 / 40 Bolalarni yuqori ovozi qanday nomlanadi? A) Saprano yoki diskant B) Tenor C) Alt D) Soprano 4 / 40 O’n ikki maqom asosan qaysi cholg’u asbobida ijro etilgan? A) G’ijjak. B) Barbat. C) Ud. D) Tanbur. 5 / 40 O’quvchilarni musiqa idroki, mantiqiy badiiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirishga qaratilgan metod? A) Musiqaviy umumlashtrirish metodi B) Taqqoslash metodi C) O’yin metodi D) Emotsional dramaturgiya metodi 6 / 40 Vokal-simfonik musiqaning eng yirik janri qaysi? A) Kantata B) Oratoriya C) Qasida D) Opera 7 / 40 Musiqa darslarining xususiyatlari nimalardan iborat. A) Musiqa vositasida san‘atning boshqa turlariga bo’lgan estetik munosabatni shakllantirishdan iborat. B) Musiqa darslari tasviriy san‘at, adabiyot, tarix,tabiat, matematika va boshqa fanlar bilan bogliq. C) Musiqa darslari boshqa (darslardan)fanlardan badiiyligi bolalarda ijodiy,emotsional tuyg`ular,obrazli kechinmalar uyg`otish bilan farq qiladi. D) Musiqa vositasida estetik tarbiya berish. 8 / 40 Qaysi aytimlarda jorsozlik vazifasini bajaruvchi musiqiy cholg’ular qo’llanilaydi? A) Mehnat aytimlarida B) Yor –yor aytimlarida C) Lapar aytimlarida D) Termalarda 9 / 40 Soprano-qanday ovoz turiga kiradi? A) Xotin-qizlarning o’rtacha ovoz turiga B) Xotin-qizlarning eng yuqori ovoz turiga C) Bolalarninh eng past ovoz turiga D) Erkaklarning yo’g’on ovoz turiga 10 / 40 Uchtoushlikning birinchi aylanmasi qanday nomlanadi? A) Sekstakkord; B) Kvartsekstak-kord C) Kvintsekstak-kord D) Sekundakkord 11 / 40 Bahor fasli bilan bog’liq mavsumiy marosim aytimlarini ko’rsating? A) “Obla-baraka”, “Sust xotin”, “Yas-yusun” B) “Choy momo”, “Shox moylari”, “Sust xotin” C) “Shox moylar”, “Choy momo”, “Shamol chaqirish” D) “Navro’z bayrami” , “Shox moylar”, “Sust xotin” 12 / 40 “Jarchi”, “darakchi” yoki “xabarchi” ohanglari qaysi aytimlar tarkibiga kiradi? A) Mehnat jarayoni bilan bog’liq aytimlar B) Oilaviy marosim aytimlari C) Diniy marosim aytimlari D) Mavsumiy marosim aytimlari 13 / 40 Qaysi janrda raqs bilan kuylanadigan aytim iborasi qo’llaniladi? A) Allada B) Shox moylarda C) Yor-yorlarda D) Yallada 14 / 40 Boshlang’ch sinf musiqa madaniyati darslarida nechta qo’shiq o’rgatiladi? A) 18-20 ta B) 12-14 ta C) 20-22 ta D) 8-10 ta 15 / 40 Keltirilgan kuylardan qaysi biri dasturli musiqaviy asar janriga mansub? A) “Ilg’or” B) “Cho’poncha” C) “Kelinoyni suvga borishi” D) Cho’li iroq”. 16 / 40 Musiqiy kalitlar soni nechta? A) 3 ta B) 8 ta C) 10 ta D) 2 ta 17 / 40 Xorazm dostonchiligi boshqa voha dostonchiligidan nimasi bilan farq qiladi? A) Ochiq ovoz uslubida kuychan kuylash B) Yumuq va ochiq ovoz uslubida kuylash C) Bo’g’iq ovoz uslubida kuylash D) Ochiq va bo’g’iq ovoz uslubida kuylash 18 / 40 Diktsiya nima? A) Pala-partish so’zlashuv B) To’g’ri talaffuz qilish C) So’zlashuv orqali fikr bayon qilish D) Qattiq so’zlashuv 19 / 40 Boshlangich sinflarda qaysi metod ko’proq qo’llaniladi? A) O’yin metodi B) Musiqa o’qitishning ogzaki metodi C) amaliy metodi D) Ko’rgazmali o’qitish metodi 20 / 40 Buxoro Samarqand musiqa uslubining yirik nomoyondalari kimlar? A) Ma’murjon uzoqov,karimjon zokirov, matpano xudoyberganov B) Domla halim ibodov, ota jalol nosirov, xoji abdulaziz rasulov. C) M. Toshmuhammedov, xamroqul qori, jo’raxon sultonov D) Niyozjon xo’ja, hojixon boltayev, matyoqub xarrat 21 / 40 Keltirilgan janrlardan qaysi biri teatrlashgan raqs va o’yinlar? A) Otashbozlik, Chillik o’yin, dorbozi B) Ot o’yin, kema o’yin, Otashbozlik. C) Qo’g’irchoq o’yin, kema o’yin, dorboz o’yin D) Dorboz o’yin, duchava, charx 22 / 40 Musiqa bayoni rivojidagi eng yuqori nuqta qanday nomlanadi? A) Miyonxat B) Daromad C) Zebopari D) Avj 23 / 40 SHarq musiqasining asoschisi yetuk musiqashunos, bastakor, hofiz va shoir kim? A) Ibn Sino B) Darvish Ali C) Borbad D) A.Farobiy 24 / 40 “Qo’shiq” atamasi qaysi tildan olingan va u nima ma’noni anglatadi? A) Forsiy “qo’shmoq”, ijro etish, kuylash. B) Tojikcha “kuylash”, raqsga tushish va kuylash. C) Fransuzcha “qo’shmoq”, ashula aytish D) Turkiy “ qo’shmoq”, misrani-misraga qo’shib kuylash, aytish. 25 / 40 Olti maqomdan iborat Shashmaqom qaysi yillarda va kim tomonidan qatadan yozib olindi va nashr ettirildi? A) 1950-1980 yillari F.Karomatov tomonidan B) 1945-1955 yillari Matniyoz Yusupov tomonidan C) 1966-1975 yillari Yunus Rajabiy tomonidan D) 1960-1970 yillari M. Ashrafiy tomonidan 26 / 40 Musiqa darsiga o’qituvchi ijodiy yondoshib qaysi faoliyat turidan boshlashi mumkin? A) Musiqa tinglashdan B) Jamoa bo’lib ko’ylashdan C) Musiqa savodidan D) Istagan faoliyat turidan 27 / 40 Dehqonchilik bilan bog’liq qo’shiqlar qaysi guruh tarkibiga kiradi? A) Erkin mavzuli kuy-qo’shiqlar B) Diniy marosim bilan bog’liq qo’shiqlar C) Mehnat qo’shiqlari D) Oilaviy marosim aytimlar 28 / 40 Diniy- e’tiqod bilan bog’liq kuy-ohang marosim aytimlari guruhini ko’rsating? A) Yo, ramazon, zikr, munojot, yassaviyxonlik, navoiyxonlik, mashrabxonlik B) Segoh, saqiyl, peshrav, yassaviyxonlik, mashrabxonlik, navoiy xonlik C) Zikr, xonaqoi navo, mo’hur, peshrav, navro’zi ajam, munojot D) Yassaviyxonlik, navro’zi bayotiy, zavuliy, kunlarim, buzrug mashrabxonlik 29 / 40 Metr deb nimaga aytiladi? A) Tovushlarning ko’tarilib pasayishiga B) Kuchli va kuchsiz hissalarning tekis almashinib turishiga C) Metr hissalarining ma’lum bir cho’zimda ifodalanishiga D) O’zaro bog’lanib, izchil kelgan tovushlar cho’zimiga 30 / 40 Musiqa o’qituvchisining ma‘naviy va axloqiy qiyofasiga taalluqli xususiyatlarini aniqlang. A) Milliy musiqamiz qonuniyatlarini egallagan shaxs. B) Keng dunyoqarashga ega bo’lgan shaxs. C) Musiqa fanning chuqur egallagan shaxs. D) O’z kasbiga va bolalarga mexr qo’ygan shaxs 31 / 40 SHoshmaqomning cholg’u qismidagi xonalar orasidagi ijro etiladigan kuy bo’lagi nomi qanday ataladi? A) Samoiy B) Bozgo’y C) Gardun D) Peshrav 32 / 40 Birinchi o’zbek xalq cholg’u dastasining rahbari kim bo’lgan A) G’.toshmatov B) A.ismoilov C) Yu.rajabiy D) T.jalilov 33 / 40 Hoji Abdulaziz Abdurasulov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Buxoro-samarqand B) Xorazm C) Qashqadaryo-surxondaryo D) Toshkent-farg’ona 34 / 40 Qaysi qatorda Farg’ona-Toshkent voha maqom yo’llarida yaratilgan asar ko’rsatilgan? A) “Bayot i-v” B) “navo” C) “iroq” D) “rost” 35 / 40 Qaysi bandda murakkab metr o’lchovlar keltirilgan? A) 2/2; 2/8; ¾; 4/4 B) 4/4; 4/3; 6/4; 9/8 C) 4/4; ¾; 6/4; 12/8 D) 2/2; 2/4; ¾; 3/8 36 / 40 Maktabda sinfdan tashqari musiqaviy tarbiyaviy ishlar qanday shakllarda olib boriladi? A) To’garak va xor shaklida B) Yakka xon qo’shiqchilik va cholg’uchilar ansambllari shakllarida C) Ommaviy va to’garak shakllarida D) Vokal ansambllari va ommaviy shakllarida 37 / 40 Engarmonik teng tovushlar deb nimaga aytiladi? A) Eshitishi bir xil, nomi har xil tovushlarga B) Bir-biriga ohangdosh tovushlarga C) Bir-biriga qo’shilmaydigan tovushlarga D) Jarangli tovushlarga 38 / 40 Alisher Navoiy nazmida keng qo’llanilgan hozirgi vaqtdagi “lad” tushunchasiga ma’nodosh so’zni ko’rsating? A) “naqr” B) “parda” C) “alxon” D) “Tuzuk” 39 / 40 Damli cholg’ular guruhiga kiruvchi naypachoqli puflama cholg’ular gurihini ko’rsating? A) Changqobuz, cho’pon nay, qo’shnay, karnay B) Qo’shnay, bo’lamon, sibiziq, surnay C) Sibiziq, karnay, surnay, nay D) Surnay, cho’pon nay, nay, changqobuz 40 / 40 Matyusuf Xarratov qaysi vohaning mashhur san’atkori? A) Buxoro-Samarqand B) Xorazm C) Toshkent-Farg’ona D) Qashqadaryo-Surxondaryo 0% Testni qayta ishga tushiring Baholash mezoni - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 75 foizdan past ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin”; - 75 foiz va undan yuqori ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, oliy malaka toifasi (bosh o’qituvchi lavozimi) berilsin”; - 74 foizdan 65 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, birinchi malaka toifasi (yetakchi o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 65 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi)ga tushirilsin” - 64 foizdan 60 foizgacha ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tdi, ikkinchi malaka toifasi (katta o’qituvchi lavozimi) saqlansin”; - 60 foizdan kam ko’rsatgichga ega bo’lsa - “Attestatsiyadan o’tmadi, mutaxassis (oliy yoki o’rta maxsus, kasb-hunar ma'lumotli o’qituvchi) lavozimiga tushirilsin” Fikr-mulohaza yuboring Author: InfoMaster Musiqa attestatsiya